A może nowy administrator?
potencjalny nowy administrator; wymiana administra
Dzień dobry,

Zebrałam informacje potrzebne do tego, by zmienić obecnego Zarządcę. Uważam, że nie ma co czekać, trzeba działać. Potrzebuje osób albo przynajmniej jednej osoby, która razem ze mną się tym zajmie.

Pierwszym krokiem do zmiany Zarządcy jest organizacja zebrania Wspólnoty. Musiałby to zrobić obecny Zarządca na nasz wniosek, pod którym muszą się podpisać mieszkańcy, których suma udziałów w nieruchomości wspólnej daje więcej niż 10%.
Na tym zebraniu w obecności prawnika trzeba podjąć:
- Uchwałę odwołującą starego Zarządcę
- Uchwałę o wyborze Zarządu właścicielskiego (najlepiej min. 3 osoby)

Zarząd właścicielski jest potrzebny do tego, by w imieniu Wspólnoty mógł fizycznie podpisać umowę z nowym Zarządcą. Jednocześnie każda kolejna zmiana zarządcy (jeśli by takowa była potrzebna) nie będzie wymagać już obecności prawnika i wpisywania Zarządcy do ksiegi wieczystej, tak jak to ma miejsce teraz.

Osoba, która nie będzie mogła wybrać się na zebranie może udzielić pełnomocnictwa innemu członkowi wspólnoty. W ten sposób jedna osoba będzie mogła oddać głosy za innych i zwiększy to szansę na uzyskanie ponad 50% udziałów w nieruchomości, które są potrzebne do przegłosowania powyższych uchwał.

Myślę, że sprawa jest o tyle ważna, gdyż w przyszłym roku upływa okres gwarancji udzielony przed dewelopera. W przypadku wyboru nowego Zarządcy, niepowiązanego z deweloperem moglibyśmy wynająć niezależnego inspektora budowlanego, który mógłby zrobić przegląd naszego budynku i przygotować listę usterek, tak abyśmy nie musieli za nie płacić w przyszłości z własnej kieszeni. Warto pamiętać, że zgłoszenie usterki przed upływem gwarancji wstrzymuje jej bieg, co daje nam więcej czasu na egzekwowanie praw przysługujących nam z tego tytułu.

Reasumując, czekam na odzew.




  PRZEJDŹ NA FORUM